Referat af ordinær generalforsamling Sif badminton 2013

14-11-2013 08:06 |  Snekkersten Idrætsforening, Badmintonafd. |  Jimmy Riis Andersen

Referat af ordinær generalforsamling i Snekkersten Idrætsforenings badmintonafdeling

Mandag d. 21/10-2013

 

1.Valg af dirigent.

Claus Wede blev valgt som dirigent og konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet

 

2.  Formandens beretning.

Bestyrelsen har arbejdet med at øge medlemstallet og dermed de sportslige muligheder og indtægterne. Men det er ikke så let, da vi kun har fællestræning på vores eget niveau. Fællestræning for begyndere i forbindelse med vores egen træning var ingen succes

 

Bestyrelsen har derfor især været opmærksom på udgiftssiden.

 

Startede med kritisk gennemgang af budget på baggrund af det store underskud i 2011-12. Nogle store poster på udgiftssiden er

-        Ungdomstrænere – kortere sæson (10) mdr.) og kun 1 træner om fredagen

-        Globus Data. Indtægten fra klippekort dækker knap nok udgiften til baneresvatio0nssystemet. Derfor valgte vi fast banesalg og et billigere system

-        Halleje – sene tider tirsdag og torsdag opgivet og kortere sæson

-        DBF er afmeldt, men vi stadig medlem af DGI.

 

Gratis klip i januar gav lidt ekstra spilletid men ingen tilgang, altså ikke det vi havde håbet på

 

Spilletid i forår og efterår kl 18 var begrænset succes på grund af sommervejr. Derfor har vi valgt kl 19 i denne sæson.

 

Undersøgte interessen for ekstra fællestræning mandag. Trods beskeden interesse valgte vi at starte forsøget.

 

Arrangement for Forsyning Helsingør i slutningen af april. Desværre blev det ikke til nye medlemmer.

 

Badmintonpeople. Der har været startproblemer, men det skulle blive nemmere til næste år.

Der er også fordele, specielt i forbindelse med deltagelse i turneringer. Spillerne skal selv tilmelde sig og betale direkte. Klubben slipper derfor for at lægge ud og have problem med at kradse pengene ind igen.

 

Derudover fortalte formand for ungdomsafdeling Helle Junge Nielsen løst og fast fra ungdomsafdelingen. Bl.a. fortalte hun at:

- Man p.t. har ca. 50 tilmeldte ungdomsspillere

- Ungdomsafdelingen deltager i en holdturnering og ligger nr. 1 efter 2 kampe.

- Forældrene fungerer som holdledere i forbindelse med kampene.

- Man hygger sig godt til træning, får rørt sig og der er stor tilfredshed med trænerne.

- Der planlægges 2 arrangementer. En tur til Lazerdoom i Helsingborg og en overnatning, efter

   turneringskamp, i hallen med fællesspisning ( mad fra Cafeen ) til marts.

- Der er desværre ingen talenttræningspulje i år.

 

3. Revideret regnskab.

Kasserer Claus Wede fremlagde det reviderede regnskabet, som viste, at vi har fået rettet op på forrige sæsons store underskud. Revideret regnskab er vedhæftet dette referat.

Claus fortalte om hvordan man var gået fra et ældre bogføringssystem, Concorde, til et nyere system.

 

4.   Indkomne forslag.

Der er ikke modtaget nogle forslag.

 

5.    Valg af bestyrelsesmedlemmer.

På valg var: Jimmy Andersen, Niels Andersen, Johnny Larsen, Helle Junge Nielsen og Claus Wede.

Alle blev genvalgt. Derudover blev bestyrelsen udvidet med Ulla Hahn Ranmar, med speciel fokus på ungdommen, og Peter Kielland-Brandt fortsatte som sekretær ( Er på valg næste år ).

 

6.   Valg af formand.

Niels Andersen blev genvalgt som formand. Det blev endvidere foreslået / besluttet, at Niels skriver en dagbog / huskeliste over formandens opgaver, så der var noget klar til næste år, hvor Niels ikke ønsker, at være formand længere.

 

7.   Valg af suppleant

Klaus Johansson blev genvalgt som suppleant.

 

8.   Valg af medlemmer / forældre, som vil påtage sig diverse småjob.

Ungdomsafdelingen planlægger selv, som hidtil,  arrangementer, finder holdledere til turneringskampe etc.

 

9.   Valg af revisor.

Klaus Johansson fortsætter som revisor.

 

10.Eventuelt.

Der var ingen punkter til evt.

 

 






 


Delete item?